Pas de biographie disponible.

Compositeur Musique additionelle Librettiste Parolier Metteur en scène Chorégraphe Producteur création Producteur version



Version 1

After the Fall (1990-06-Cottesloe Theatre-NT-London)

Type de série: Revival
Théâtre: National Theatre (Londres - Angleterre)
Salle : Dorfman Theatre
Durée : 6 mois 1 semaine
Nombre : 36 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : Wednesday 20 June 1990
Dernière : Wednesday 05 September 1990
Mise en scène : Michael Blakemore
Chorégraphie :
Producteur :
Commentaires : 2 séries:
> Cottesloe (20/6 - 5/9/1990) 36 représ devant 10.386 spect
> Lyttelton (29/9 - 29/12/1990) 46 représ devant 23.991 spect

Version 2

After the Fall (1990-09-Lyttelton Theatre-NT-London)

Type de série: Revival
Théâtre: National Theatre (Londres - Angleterre)
Salle : Lyttelton Theatre
Durée : 3 mois
Nombre : 46 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : Saturday 29 September 1990
Dernière : Saturday 29 December 1990
Mise en scène : Michael Blakemore
Chorégraphie :
Producteur :
Commentaires : 2 séries:
> Cottesloe (20/6 - 5/9/1990) 36 représ devant 10.386 spect
> Lyttelton (29/9 - 29/12/1990) 46 représ devant 23.991 spect

Version 3

Blithe Spirit (2014-03-Gielgud Theatre-London)

Type de série: Revival
Théâtre: Gielgud Theatre (Londres - Angleterre)
Durée : 2 mois 3 semaines
Nombre :
Première Preview : Saturday 01 March 2014
Première : Sunday 16 March 2014
Dernière : Saturday 07 June 2014
Mise en scène : Michael Blakemore
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Angela Lansbury (Madame Arcati), Janie Dee (Ruth), Charles Edwards (Charles Condomine), Jemima Rooper (Elvira), Simon Jones (Doctor George Bradman), Patsy Ferran (Edith), Serena Evans (Mrs Bradman)
Presse : "Angela Lansbury is on sparkling form in Blithe Spirit, one of Noël Coward’s most inventive comedies." Charles Spencer for The Telegraph

"The bickering menage a trois is exceptionally well played here. Charles Edwards beautifully captures the supercilious suavity of the novelist who is knocked off balance by the idea that it's his “subconscious” which has summoned Elvira...." Paul Taylor for The Independent

"Even if Lansbury's voice seems on a different level from that of her colleagues, it is a perfectly credible performance. The real star of the show, however, is Charles Edwards as the novelist-hero." Michael Billington for The Guardian

"Angela Lansbury’s return to the West End, after an absence of nearly 40 years, is something to treasure...Whenever she’s onstage there is a happy mix of substance and scene-stealing: she captures the character’s self-importance but also her frivolity." Henry Hitchings for The Evening Standard

Version 4

Cherry Orchard (The) (1973-05-Old Vic-NT-London)

Type de série: Revival
Théâtre: Old Vic (Londres - Angleterre)
Durée : 7 mois 4 semaines
Nombre : 44 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : Thursday 24 May 1973
Dernière : Thursday 17 January 1974
Mise en scène : Michael Blakemore
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Constance Cummings, Anna Carteret, Gillian Barge, Michael Hordern, Denis Quilley, David Bradley, Kenneth Mackintosh, Maggie Riley, Richard Howard, Louise Purnell, Harry Lomax, David Firth, Clive Merrison
Commentaires : Présentée dans une nouvelle adaptation anglaise de Ronald Hingley.

Version 5

City of Angel (1989-12-August Wilson Theatre-Broadway)

Type de série: Original
Théâtre: August Wilson Theatre (Broadway - Etats-Unis)
Durée : 2 ans 1 mois 1 semaine
Nombre : 24 previews - 879 représentations
Première Preview : Tuesday 21 November 1989
Première : Monday 11 December 1989
Dernière : Sunday 19 January 1992
Mise en scène : Michael Blakemore
Chorégraphie : Walter Painter
Producteur :
Avec : Stine … Gregg Edelman
Stone … James Naughton
Irwin S. Irving/Buddy Fidler … René Auberjonois
Oolie/Donna … Randy Graff
Alaura Kingsley/Carla Haywood … Dee Hoty
Bobbi/Gabby … Kay McClelland
Dr. Mandril/Barber … James Cahill
Margaret/Stand-In … Carolee Carmello
Munoz/Pancho Vargas … Shawn Elliott
Orderly/Officer Pasco/Gene … Tom Galantich

Version 6

City of Angel (1993-03-Prince of Wales Theatre-London)

Type de série: Original London
Théâtre: Prince of Wales Theatre (Londres - Angleterre)

Durée : 7 mois 3 semaines
Nombre : 255 représentations
Première Preview : Tuesday 30 March 1993
Première : Tuesday 30 March 1993
Dernière : Thursday 18 November 1993
Mise en scène : Michael Blakemore
Chorégraphie : Walter Painter
Producteur :
Avec : Martin Smith (Stein), Roger Allam (Stone), Haydn Gwynne (Oolie/Donna), Henry Goodman (Buddy Fidler), Susannah Fellows, David Schofield, Matt Zimmerman, Andrew Halliday
Commentaires : The award-winning Broadway production opened in November 1989 and ran for 878 performances. This London version, in spite of winning several awards and being hailed by the critics, failed to catch on with the general public, who found the whole thing “too complicated”. It closed under eight months with losses estimated at £2.5 million.

Version 7

Copenhagen (1998-05-Cottesloe Theatre-NT-London)

Type de série: Original
Théâtre: National Theatre (Londres - Angleterre)
Salle : Dorfman Theatre
Durée : 8 mois
Nombre : 88 représentations
Première Preview : Thursday 21 May 1998
Première : Thursday 28 May 1998
Dernière : Wednesday 27 January 1999
Mise en scène : Michael Blakemore
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : David Burke, Sara Kestelman, Matthew Marsh
Commentaires : Transféré pour 2 ans (5/2/99 - 7/4/2001) dans le West End au Duchess Theatre
Presse : NICOLAS DE JONGH of the EVENING STANDARD says it is a "fine production". JOHN PETER of THE SUNDAY TIMES says it is "his finest play". PETER HEPPLE of THE STAGE says Michael Frayn's latest play " brings a brainstretching intellectualism back to the theatre and is perhaps surprisingly absorbing". JANE EDWARDES of TIME OUT says, "Undeniably crammed with expository dialogue, there is still a fascination about this play.."

Version 8

Democracy (2003-08-Cottesloe Theatre-NT-London)

Type de série: Original
Théâtre: National Theatre (Londres - Angleterre)
Salle : Dorfman Theatre
Durée : 3 mois 3 semaines
Nombre : 65 représentations
Première Preview : Saturday 30 August 2003
Première : Tuesday 09 September 2003
Dernière : Tuesday 30 December 2003
Mise en scène : Michael Blakemore
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Roger Allam as Willy Brandt and Conleth Hill as Gunter Guillaume. The cast also includes Nicholas Blane, Jonathan Coy, Christopher Ettridge, Paul Gregory, Glyn Grain, Steven Pacey, David Ryall.
Commentaires : Ce spectacle créé au Cottelsoe Theatredu NT en août 2003, est repris au Lyttelton Theatre du NT en février 2004 avant d'être ttransféré dans le West End, au Wyndham's Theatre en avril 2004, pendant 6 amois!

Version 9

Democracy (2004-02-Lyttelton Theatre-NT-London)

Type de série: Reprise
Théâtre: National Theatre (Londres - Angleterre)
Salle : Lyttelton Theatre
Durée : 1 mois 2 semaines
Nombre :
Première Preview : Thursday 12 February 2004
Première : Friday 13 February 2004
Dernière : Tuesday 30 March 2004
Mise en scène : Michael Blakemore
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Roger Allam as Willy Brandt and Conleth Hill as Gunter Guillaume. The cast also includes Nicholas Blane, Paul Broughton, Jonathan Coy, Christopher Ettridge, Paul Gregory, Glyn Grain, Steven Pacey, David Ryall.
Commentaires : Ce spectacle créé au Cottelsoe Theatredu NT en août 2003, est repris au Lyttelton Theatre du NT en février 2004 avant d'être ttransféré dans le West End, au Wyndham's Theatre en avril 2004, pendant 6 amois!

Version 10

Democracy (2004-04-Wyndham s Theatre-NT-London)

Type de série: West End Transfer
Théâtre: Wyndham s Theatre (Londres - Angleterre)
Durée : 5 mois 3 semaines
Nombre :
Première Preview : Friday 16 April 2004
Première : Tuesday 20 April 2004
Dernière : Saturday 09 October 2004
Mise en scène : Michael Blakemore
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Roger Allam (Willy Brandt); Conleth Hill (Gunter Guillaume), Simon Chandler (Horst Ehmke), Michael Simkins (Arno Kretschmaan), Nicholas Blane, Paul Broughton, Christopher Ettridge, Paul Gregory, Glyn Grain, David Ryall
Commentaires : Ce spectacle créé au Cottelsoe Theatredu NT en août 2003, est repris au Lyttelton Theatre du NT en février 2004 avant d'être ttransféré dans le West End, au Wyndham's Theatre en avril 2004, pendant 6 amois!
Presse : NICHOLAS DE JONGH for THE EVENING STANDARD says, "Rare brand of theatrical excitement...superlative performances.." PAUL TAYLOR for THE INDEPENDENT says, "Unmissable." LYN GARDNER for THE GUARDIAN says, "Not only the most intelligent and wry in London, it is also the most moving." CHARLES SPENCER for THE DAILY TELEGRAPH says, "The play grips throughout."BENEDICT NIGHTINGALE for THE TIMES says, "Roger Allam, who plays the Chancellor, we have an actor on the verge of greatness." ALASTAIR MACAULAY for THE FINANCIAL TIMES says, "Here is as complex, witty, intelligent a play as anything before the public today."

Version 11

Deuce (2007-05-Music Box Theatre-Broadway)

Type de série: Original
Théâtre: Music Box Theatre (Broadway - Etats-Unis)
Durée : 3 mois 2 semaines
Nombre : 27 previews - 121 représentations
Première Preview : Wednesday 11 April 2007
Première : Sunday 06 May 2007
Dernière : Sunday 19 August 2007
Mise en scène : Michael Blakemore
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Angela Lansbury (Leona Mullen), Marian Seldes (Midge Barker), Joanna P. Adler (Kelly Short), Brian Haley (Ryan Becker), Michael Mulheren (An Admirer)
Commentaires : Stage legends Angela Lansbury and Marian Seldes team up in this warmly funny and unexpectedly touching new play by Tony Award-winning playwright Terrence McNally (Master Class, Love! Valour! Compassion!).
Presse : BEN BRANTLEY of THE NEW YORK TIMES: "The true tension in 'Deuce' arises from the fight between two valiant, vibrant actresses against a swamp of a play that keeps trying to suck the life out of them. And even a director as assured as Mr. Blakemore, who has done so brilliantly by the plays of Michael Frayn, can�t make us pretend otherwise.

JOE DZIEMIANOWICZ of NEW YORK DAILY NEWS: "Both Tony-winning actresses sparkle with the rarest of star power. But even that can't make Terrence McNally's pleasant but wafer-thin story anything more than it is - a coupla golden girls sitting around talking."

CLIVE BARNES of THE NEW YORK POST: " 'Deuce' should have been a grand slam at the Music Box Theatre last night. Instead it was a double-fault. And the double-fault was certainly not made by the actresses, for even the brilliant stereo sound effect of unseen bouncing tennis balls was far more impressive than the play itself, which our misguided heroines exuberantly bounced across."

JACQUES LE SOURD of the JOURNAL NEWS: "They (Lansbury and Seldes) are at the service of a play that is really a chamber exercise meant for a smaller theater, and a lesser cast. But then no one would care enough to sit through it."

MICHAEL SOMMERS of STAR-LEDGER: "McNally's slight piece about a pair of former tennis champs is scarcely any great shakes as drama, but it's pleasant enough. Viewers should expect an amiable 90 minutes with Lansbury and Seldes, each one charming in her own distinctive way."

ELYSA GARDNER of USA TODAY "Imagine a ring made of two precious gems set in pewter, and you'll have a sense of the immensely frustrating experience provided by Terrence McNally's 'Deuce' "

LINDA WINER of NEWSDAY: "There are definite pleasures in watching these beloved actresses trying to persuade us - and themselves? - to be fascinated and touched by the reunion of two aging tennis champions being honored at the U.S. Open. But it would be patronizing to these formidable women to pretend they don't seem wedged into a vehicle too flimsy for their muscle."

ROBERT FELDBERG of the RECORD: "You can't help but appreciate the professionalism of Lansbury and Seldes in 'Deuce.' Feelings about the playwright are another matter."

ERIC GRODE of the NEW YORK SUN: "Moldy new comedy about a storied women's doubles tennis team, has stumbled onto Broadway with the grace of a John McEnroe temper tantrum. This dispiriting waste of talent and time exists solely to let two grandes dames of the theater ...engage in the sort of banter and bathos that went out of style with 'The Gin Game.' "

JOHN SIMON of BLOOMBERG: "Sorely missing is a plot. Two women attending a tennis match might work as a snappy revue sketch; stretched out into an evening's entertainment it is both too much and not enough. "

MICHAEL KUCHWARA of ASSOCIATED PRESS: "Terrence McNally's 'Deuce' is a wisp of a play, more a conversation between two old friends than a full evening of theater. But if you are going to listen to two people talk, it helps to have the chatter delivered by the heavenly Angela Lansbury and the equally celestial Marian Seldes."

DAVID ROONEY of VARIETY: "Lansbury and Seldes turn the featherweight 'Deuce' into a game, set and match victory. "

Version 12

Engaged (1975-08-Old Vic-NT-London)

Type de série: Revival
Théâtre: Old Vic (Londres - Angleterre)
Durée : 2 mois
Nombre : 31 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : Wednesday 06 August 1975
Dernière : Tuesday 07 October 1975
Mise en scène : Michael Blakemore
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Cheryl Campbell, Struan Rodger, Barbara Keogh, Polly Adams, Jonathan Pryce, Reginald Marsh, Peter Egan, Kenneth Mackintosh, Michael Keating, Michael Stroud, Pauline Collins, Jean Warren

Version 13

Front Page (The) (1972-07-Old Vic-NT-London)

Type de série: Revival
Théâtre: Old Vic (Londres - Angleterre)
Durée : 6 mois 4 semaines
Nombre : 110 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : Thursday 06 July 1972
Dernière : Wednesday 31 January 1973
Mise en scène : Michael Blakemore
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Denis Quilley, John Shrapnel, James Hayes, Gawn Grainger, David Bradley, David Ryall, Benjamin Whitrow, Stephen Greif, Jeanne Watts, Maureen Lipman, David Bauer, Anna Carteret, Paul Curran, Harry Lomax, Clive Merrison, Alan MacNaughtan

Version 14

Grand Manœuvres (1974-12-Old Vic-NT-London)

Type de série: Original
Théâtre: Old Vic (Londres - Angleterre)
Durée : 4 semaines
Nombre : 27 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : Tuesday 03 December 1974
Dernière : Thursday 13 February 1975
Mise en scène : Michael Blakemore
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Paul Rogers, Malcolm Reid, Harry Waters, Roland Curram, Edward de Souza, Mark Dignam, Antony Brown, Edward Jewesbury, Lionel Murton, John Bown, Bill Bailey, Philip Treeewinnard, Alex McCrindle, Harry Lomax, Ray Edwards, Alan MacNaughtan (as Captain Dreyfuss), Dona Martyn, Nicola Cave, John Relevy, David Graham, James Hayes, David Bradley, Peter Whitbread, Alan Hay, Robert O'Mahoney, Freda Jeffries, Jennifer Tudor, Michael Stroud, Mel Churcher, Pip Miller, Stuart Knee, Veronica Sowerby, Sara van Beers, Michael Mara, Chris Tranchell, Martin Bax, Peter Schofield, Catherine Harding, Andrew Dunford

Version 15

Here (1993-07-Donmar Warehouse-London)

Type de série: Original
Théâtre: Donmar Warehouse (Londres - Angleterre)
Durée : 2 mois
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : Friday 09 July 1993
Dernière : Saturday 11 September 1993
Mise en scène : Michael Blakemore
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Teresa Banham, Brenda Bruce, loin Glen

Version 16

Kiss me Kate (1999-11-Martin Beck Theatre-Broadway)

Type de série: Revival
Théâtre: Al Hirschfeld Theatre (Broadway - Etats-Unis)
Durée : 2 ans 1 mois 1 semaine
Nombre : 28 previews - 881 représentations
Première Preview : Monday 25 October 1999
Première : Thursday 18 November 1999
Dernière : Sunday 30 December 2001
Mise en scène : Michael Blakemore
Chorégraphie : Kathleen Marshall
Producteur :
Avec : Adriane Lenox (Hattie), Stanley Wayne Mathis (Paul), Eric Michael Gillett (Ralph), Amy Spanger (Lois Lane, Bianca), Michael Berresse (Bill Calhoun, Lucentio), Marin Mazzie (Lilli Vanessi, Katharine aka Kate), Brian Stokes Mitchell (Fred Graham, Petruchio), John Horton (Harry Trevor, Baptista), Robert Ousley (Pops), Jerome Vivona (Cab Driver, Nathaniel), Lee Wilkof (First Man), Michael Mulheren (Second Man), Ron Holgate (Harrison Howell), Kevin Neil McCready (Gremio), Darren Lee (Hortensio), Vince Pesce (Gregory), Blake Hammond (Philip), Michael X. Martin (Haberdasher); Ensemble: Eric Michael Gillett, Patty Goble, Blake Hammond, JoAnn M. Hunter, Nancy Lemenager, Darren Lee, Michael X. Martin, Kevin Neil McCready, Carol Lee Meadows, Elizabeth Mills, Linda Mugleston, Robert Ousley, Vince Pesce, Cynthia Sophiea, Jerome Vivona

Version 17

Kiss me Kate (2001-10-Victoria Palace Theatre-Londres)

Type de série: Revival
Théâtre: Victoria Palace Theatre (Londres - Angleterre)
Durée : 9 mois 3 semaines
Nombre :
Première Preview : Tuesday 30 October 2001
Première : Tuesday 30 October 2001
Dernière : Saturday 24 August 2002
Mise en scène : Michael Blakemore
Chorégraphie : Kathleen Marshall
Producteur :
Avec : Brent Barrett (Fred Graham), Marin Mazzie (Lili Vanessi), Colin Farrell (Harry), Nancy Anderson (Lois Lane), Michael Berresse (Bill Calhoun), Teddy Kempner & Jack Chissick (Gangsters), Kaye E. Browne (Hattie, ^Nolan Frederick (Paul), Nicolas Colicos (Harrison Howell)
Commentaires : This was a transfer from Broadway, with Marin Mazzie and Michael Berresse repeating the roles they had played in New York, where the show had opened in November 1999 and run for 881 performances. (The show interpolates one extra Cole Porter song - “From this Moment On”). It won several awards on Broadway and was lavishly praised by the London critics. It closed on August 24th after nearly ten months.
Presse : BENEDICT NIGHTINGALE for THE TIMES says, “Kiss Me, Kate is packed with super songs”

CHARLES SPENCER for THE DAILY TELEGRAPH says, “It is a dazzling evening of inventive, infectious pleasure.”

MICHAEL BILLINGTON for THE GUARDIAN says, “There may be greater musicals than Kiss Me Kate: there are few that provide such constant, time-suspending pleasure.”

PAUL TAYLOR for THE INDEPENDENT says, “The audience floats out of the theatre on a wave of unalloyed joy.”

NICHOLAS DE JONGH for THE EVENING STANDARD says, “A dazzling night.”

SHERIDAN MORLEY for TELEXT says, “One of the greatest revivals I have ever seen. Gotta sing, gotta dance, gotta see it!”

JOHN PETER for THE SUNDAY TIMES says, "Inventive, vigorous, warm-hearted and gloriously sophisticated." He goes on to say, "If this show doesn't lift your heart up in these dark days, nothing will. "

PETER HEPPLE for THE STAGE says, "Something as close to unalloyed joy as you can find in the theatre."

Version 18

Long Day's Journey into Night (1971-12-New Theatre-NT-London)

Type de série: Revival
Théâtre: Gielgud Theatre (Londres - Angleterre)
Durée : 2 mois 3 semaines
Nombre : 68 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : Tuesday 21 December 1971
Dernière : Saturday 11 March 1972
Mise en scène : Michael Blakemore
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Laurence Olivier, Constance Cummings, Denis Quilley, Ronald Pickup
Commentaires : Cette série de représentations hors siège du National, se reprendront à l'Old Vic (siège du NT à l'époque) en août 1972.

Version 19

Long Day's Journey into Night (1972-07-Old Vic-NT-London)

Type de série: Revival
Théâtre: Old Vic (Londres - Angleterre)
Durée : 1 an 2 semaines
Nombre : 54 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : Wednesday 23 August 1972
Dernière : Saturday 08 September 1973
Mise en scène : Michael Blakemore
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Laurence Olivier, Constance Cummings, Denis Quilley, Ronald Pickup
Commentaires : Il s'agit ici d'une reprise de la version créée par le NT au New Theatre, actuel Gielgud Theatre, où il ont présenté durant l'année 1971 toute une série de spectacles.

Version 20

MacBeth (1972-11-Old Vic-NT-London)

Type de série: Revival
Théâtre: Old Vic (Londres - Angleterre)
Durée : 7 mois 3 semaines
Nombre : 63 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : Thursday 09 November 1972
Dernière : Saturday 30 June 1973
Mise en scène : Michael Blakemore
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Anthony Hopkins, Diana Rigg, Maureen Lipman, Alan MacNaughtan, Ronald Pickup, John Shrapnel, Denis Quilley, Gawn Grainger, David Parfitt (as Macduff's son), Louise Purnell, Nicholas Clay, David Ryall, Benjamin Whitrow, Stephen Greif, Clive Merrison, Jeanne Watts, Jeremy Clyde, Kiffer Weisselberg, David Bradley, Anna Carteret

Version 21

National Health (The) or Nurse Norton's Affair (1969-10-Old Vic-NT-London)

Type de série: Original
Théâtre: Old Vic (Londres - Angleterre)
Durée : 1 an 4 mois 1 semaine
Nombre : 122 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : Thursday 16 October 1969
Dernière : Thursday 25 February 1971
Mise en scène : Michael Blakemore
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Jim Dale, Robert Lang, Charles Kay, Cleo Sylvestre, Anna Carteret, Paul Curran, Gillian Barge, Tom Baker, Bernard Gallagher
Commentaires : Joué aussi au Cambridge Theatre du 25 septembre au 10 octobre 1970

Version 22

Plunder (1976-01-Old Vic-NT-London)

Type de série: Revival
Théâtre: Old Vic (Londres - Angleterre)
Durée : 3 semaines
Nombre : 20 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : Wednesday 14 January 1976
Dernière : Tuesday 10 February 1976
Mise en scène : Michael Blakemore
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Frank Finlay, Dinsdale Landen, Diana Quick, Dandy Nichols

Version 23

Plunder (1976-03-Lyttelton Theatre-NT-London)

Type de série: Revival
Théâtre: National Theatre (Londres - Angleterre)
Salle : Lyttelton Theatre
Durée : 5 mois 3 semaines
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : Friday 19 March 1976
Dernière : Saturday 11 September 1976
Mise en scène : Michael Blakemore
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Frank Finlay, Dinsdale Landen, Diana Quick, Dandy Nichols

Version 24

Plunder (1978-05-Lyttelton Theatre-NT-London)

Type de série: Revival
Théâtre: National Theatre (Londres - Angleterre)
Salle : Lyttelton Theatre
Durée : 7 mois 3 semaines
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : Wednesday 31 May 1978
Dernière : Saturday 20 January 1979
Mise en scène : Michael Blakemore
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Trevor Ray, Penelope Wilton, Peggy Mount, Basil Henson, John Standing, Catherine Harding, Polly Adams, Dinsdale Landen, Antony Higginson, Shirley Dixon, Robert Ralph, Kristin Milward, Tom Durham, Andrew Tourell, Michael Stroud, Diana Payan, Robert Howard, Derek Newark, Steven Crossley, Kit Thacker, Rose Power, Kate Lee, Anne Leon, Patricia Napier
Commentaires : Reprise de la version de l'old Vic (1976) qui vait été transféré au Lyttelton Theatre en 1976. Il s'agit d'un nouveau cast,

Version 25

Privates on Parade (1977-02-Aldwych Theatre-London)

Type de série: Original
Théâtre: Aldwych Theatre (Londres - Angleterre)
Durée :
Nombre : 208 représentations
Première Preview : Thursday 17 February 1977
Première : Thursday 17 February 1977
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Michael Blakemore
Chorégraphie :
Producteur :

Version 26

Tyger (1971-07-New heatre-NT-London)

Type de série: Original
Théâtre: Gielgud Theatre (Londres - Angleterre)
Durée : 4 mois
Nombre : 39 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : Tuesday 20 July 1971
Dernière : Saturday 20 November 1971
Mise en scène : Michael Blakemore • John Dexter
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Denis Quilley, Gerald James, David Ryall, John Moffatt, Anthony Nicholls, Jane Wenham, Michael Turner, Maureen Lipman, Hazel Hughes, Denis Lill, Riggs O'Hara, Norman Beaton, Bernard Gallagher, Bill Fraser, Jean Boht